רעות פז, נשואה לאורי ואמא לשלושה בנים ובת. רעות היא מאמנת מיינדפולנס ותנועה אותנטית לקבוצות ויחידים ומרצה במכללת אפרתה. כחלק ממערך האימונים שלה, היא מסייעת לנשים במסע למציאת בן הזוג שלהם, לצלוח דייטים באמצעות טכניקות של הפחתת לחץ, מתח וחדרה על ידי  אימון מיינדפולנס. הזמנו את רעות לשיחה כדי להבין איך מיינדפולנס יכול לתרום לכל מי שנמצאת בתהליך הזה. למי זה מתאים ואיך עושים את זה.

רעות, מה זה בדיוק מיינדפולנס?

מיינדפולנס היא היכולת להיות נוכח/ת כאן ועכשיו בהווה בדגש לתחושות גופניות ולחושים שלנו, לטעום, להריח, לחוש, לראות או להקשיב לצלילים ולקולות שעוטפים אותנו. נשמע פשוט, אבל זה מורכב לנו כבני אדם. מכיוון, שהמוח שלנו פועל על טייס אוטמטי וגדוש בפרשנויות, בסיפורים שהמוח מספר לנו על עצמנו, בתגובתיות מהירה ובמחשבות טורדניות אשר פוגמות ביכולת שלנו להיות בהווה-בדייט עצמו. במיינדפולנס אנו מתרגלים את היכולת להיות קשובים לעצמנו דרך החושים והתחושות ללא מאמץ, עם איכות של קבלה והכלה דרך תרגולים מגוונים. לדוגמא: תרגול מרחב נשימה בו אנו מפנים את הקשב לנשימה שלנו כפי שהיא כעת ופשוט מתבוננים בשאיפה ובנשיפה, הנשימה היא כמו בית. ברגע שבאה מחשבה ושמנו לב שהתודעה נדדה זהו רגע של מודעות ואנו בגמישות ובחמלה שבים אל הנשימה.  

מהי תנועה אותנטית?

תנועה אותנטית היא מודל זוגי בו אישה אחת נעה ואחת עדה, מה שמדמה את הקשר הזוגי בו אנו נוכחים ונראים על ידי בן או בת הזוג, ורוצים להיות מסוגלים להיות רואים ונראים במובן העמוק והמנטלי באופן הדדי. החברה המערבית מאוד מתמקדת במיינד האינטלקטואלי ופחות בתודעת הגוף כולו ובפיתוח תודעה ערה, מה שגורם לנו לצאת  מעצמנו החוצה מהר מידי. באמצעות תנועה אותנטית אני מכוונת את המשתתפות להיות בקשר וקשב פנימה והחוצה, לא לוותר על הקשב לעצמי האותנטי. לאחר מכן יש זמן של כתיבה או ציור אינטואיטיבי בו אנו משמרים את החוויה של הגוף הנע, של תחושות ורגשות שעלו ומשקפים אותן, מה שנותן  להן תוקף והדהוד. בסיום יש שיח אותנטי  בו יש שיתוף במדיום של הגוף.

מיינדפולנס

צילום: רעות פז

איך תרגול מיינדפולנס תורם להצלחה בדייטים? 

כאשר אנו באים לדייט אנו נמצאים בהווה, ולכן התרגול הזה עושה פלאים כאשר יוצאים לדייטים. זה קורה כיוון שאנו יכולים להיות יותר קשובים לעצמנו ולבחור/ה שמולנו ולא מיד לפעול מהמקום השיפוטי. למשל: אם בחורה רואה בחור בגובה שלה, המיינד מיד קופץ ומגיב לכך: זה לא מה שצפיתי, זה מפריע לי שהוא לא בגובה שלי וכו'.. אז ברגע שהיא מתרגלת מיינדפולנס היא יכולה לשים לב לכך שעלתה מחשבה ביקורתית, ולא מיד להגיב לה, אלא להיות נוכחת בחוויה של המפגש, בשיח שמתפתח ביניהם, בערנות לחושים ולתחושות ולעגן את עצמה יותר ויותר לכאן ועכשיו. מדייט לדייט היא תוכל לראות שנרקם קשר, והבחור קשוב ורגיש אליה ויש להם כימיה וערכים משותפים, ופתאום לאחר כמה דייטים הנושא של הגובה נהיה זניח. אני מכירה הרבה שזה היה קריטי בשבילם נושא הגובה, והיום שהם כבר נשואים באושר כי זה פשוט לא מטריד אותם.

כמובן שאותו דבר לגבי בחור שיש לו דמיון בראש שהוא רוצה בחורה במראה מסוים. אם באים פחות באים מקובעים ועם יותר גמישות מחשבתית, וידיעה שמחשבה היא לא עובדה אז באמת מתפתח קשר אותנטי יותר שבו פוסעים צעד צעד. קשר זה יצירה, כמו שעובר שנוצר מתפתח אט אט איבר איבר, כך גם הקשר והחיבור נרקמים ממפגש למפגש ומחוויה לחוויה.

כיצד המיינדפולנס יכול להועיל בבניית קשרים בתקופת הקורונה?

תקופת הקורונה נקשרת כמובן עם מדדי מתח לחץ וחרדה גבוהים מהרגיל באופן טבעי.

כאשר אנו באים לבנות קשר אנו צריכים להביא ולהביע את עצמנו ולהיות קשובים לצד השני, ולכן התרגול יכול לסייע לנו לטפח ולפתח איכויות מייטיבות כלפי עצמנו וכלפי הסובב אותנו. לבוא מתוך מרחב נשימה והכרה מודעת למערכת יחסים יציבה ואיתנה שיש בה רגישות והכלה, שבע"ה תוביל לחתונה ולבניית משפחה.

למי זה מתאים?

לכל אחת ואחד שרוצים לפתח את העצמי האותנטי שלהם במטרה לפגוש ולהכיר את הבן/בת זוג שלהם ממקום של נוכחות. לכל מי שרוצה להעלות את ה- Wellbeing  שלה/שלו ולבוא למערכת יחסים ממקום טוב ויציב בנפש ובגוף.

 למה החלטת לעזור לרווקים והרווקות?

 כואב לי מאוד הרווקות המאוחרת, ואני חשה את הכאב והחסר ורוצה שכל בחורה ובחור יזכו לעמוד תחת חופה במהרה. אני רוצה להביא מהידע ומניסיון החיים שלי, מיכולת ההכלה והרגישות שניחנתי בה, כדי שמערכות יחסים יצליחו וישגשגו ויובילו לבניית משפחה שמחה ומאושרת.

איך מיינדפולנס תורם ותרם לך אישית בחיים?

וואווו… תרם לי להיות טובה קודם כל כלפי עצמי, להיות בחמלה ואהבה עצמית, להיות רעיה יותר טובה ואמא יותר טובה, ואולי אמא טובה דיה, שמה שאני פועלת ועושה זה מספיק ולא לחוש כל הזמן צורך לתת עוד ועוד, אלא גם לתחם את העשייה ולמצוא את הטוב שבי מי שאני כפי שאני. זוהי גישה לחיים שאותה אני מתרגלת יום יום ורואה את ההשפעה המופלאה שלה עליי ועל משפחתי. אני מאמינה שכדי ליצור קשר בריא ומבוסס צריך אדמה יציבה ואוויר לנשימה. לא לפעול מתוך לחץ וחיפזון, אלא מתוך המשאבים שקיימים בכל אחת ואחד שבורא עולם העניק לנו ורק צריך לשוב אליהם. לשוב אל הלב שלנו, לחוש אהובים ורצויים ומשם לנוע ולפעול.

תשתפי אותנו בסיפור הצלחה שלך.

תלמידה שלי שהייתה בסדנא שלי של אימון מיינדפולנס וחמלה במשך 10 מפגשים, היום נמצאת בקשר טוב ובריא. בעבר, הייתה בהמון לחצים וחששות ואף חרדה והיום היא במקום שיש בו יותר רוגע ושלווה והיא חשה יותר מאושרת מתוך הנוכחות שלה בקשר.

תלמידה אחרת שהייתה בקשר מורכב, בזכות התרגולים היא הרגישה שהיא מצליחה יותר להקשיב ולדייק את הרצון שלה אל מול הבחור, במקום לנתק קשרים כפי שעשתה קודם. היא בחרה לשתף את הבחור, מה שאיפשר לקשר להמריא קדימה.

יש לך טיפים לרווקים ולרווקות שקצת איבדו תקווה למצוא את החצי השני שלהם?

כן. קודם כל להיות בתשומת לב וערנות לעשייה שלכם, כי חשוב להיות ב-Doing . אך אם אתם כל הזמן באיכות הזאת של העשייה, לפעמים אתם מגיעים למצב של האצה ובסופו של דבר מתישים את עצמכם, וחשים שכל המשא הכבד הזה מונח על הכתפיים שלכם. לכן חשוב גם ללמוד את האיכות של ה-Being  שהיא נוכחות בהווה ללא מאמץ, עם ערנות והתבוננות פנימה והחוצה. כדי להרגיש אותה, צריך לשהות כאן ועכשיו מרגע לרגע, עם תחושה שבורא עולם מכיל אתכם. ולדעת שאתם אהובים, כי באהבה נברא עולם וזה המהות והשורש של הכל.

בנוסף, לראות בעיני רוחך איך הצד השני- הבן/ת זוג העתידי פוסע לקראתך צעד צעד. בזמן שאת/ה עושה צעד, תראה במקביל איך גם הוא/היא פוסע/ת לעברך. אותי הידיעה הבהירה הזאת מאוד חיזקה כשהייתי במסע הזה.

דבר נוסף להשהות תגובה- גם אם עולה בי רגש או תחושה או מחשבה לא נעימים לא מיד להגיב, אלא קודם להקשיב מה עולה בי? איפה אני חשה זאת בגוף? הרגע הזה של חיבור לגוף הוא רגע שיש בו המון סיפוק מעצם ההקשבה לעצמי האותנטי. לזכור שמחשבה ורגש הם כמו עננים בשמים, באים וחולפים, זוהי התנועה שלהם. ואז הדיבור שמגיע יוצא ממקום יותר צלול ומאפשר לצד השני לקבל את המילים.

דבר אחרון – לנער, לשחרר ולפרוק את המתח שמצטבר בגוף. ממליצה לשים מקצבים אפריקאים ופשוט לשקשק את הגוף בלי לחשוב. בריקוד האפריקאי יש זרימה של חיים דינמיים ואני חשה איך המציאות המרובדת של להיות בת/בן אנוש בחיים האלו מקבלת רגע קלילות. היום יודעים שמוח תזזיתי הוא מוח לא מאושר, וכפי שרבי נחמן אמר – שמילותיו מתאימות לדור שלנו – לקחת את עצמנו פחות ברצינות, קצת רוח שטות. ובעיקר לנשום, לנשום ולנשום –  הנשימה היא כמו בית, שניתן לשוב אליה כל פעם מחדש, היא תמיד זמינה לנו ומרגיעה אותנו.

ליצירת קשר עם רעות, מוזמנות ומוזמנים להיכנס לאתר שלה >> כאן


הורידו את האפליקציה של שליש